\1 Σύνδεσμοι

Σύνδεσμοι

Πρακτική Εφαρμογή της Οδηγίας 11/2013


Αγαπητοί Επισκέπτες,

Από τις 9 Ιανουαρίου 2016 ισχύει η Ευρωπαϊκή Οδηγία 11/2013 η οποία ενσωματώθηκε στην Ελληνική νομοθεσία με την ΚΥΑ70330/2015 και αφορά την εξωδικαστική επίλυση καταναλωτικών διαφορών μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων online και offline.

Βάσει αυτής οι έμποροι ή προμηθευτές υποχρεούνται να δημοσιοποιούν στους ιστοτόπους τους ή σε κάθε άλλο πρόσφορο μέσο προώθησης προς τους καταναλωτές τον Φορέα επίλυσης διαφορών στον οποίο υπάγονται:

Για την Ελλάδα οι φορείς είναι

ο Συνήγορος του καταναλωτή http://www.synigoroskatanaloti.gr/

και για τα τραπεζικά θέματα ο Τραπεζικός Μεσολαβητής http://www.hobis.gr

Ποιους αφορά: όλους τους πωλητές προϊόντων και όλους τους παρόχους υπηρεσιών με οποιονδήποτε τρόπο πώλησης (online –offline) και ασκείται από τους καταναλωτές ως φυσικά πρόσωπα. Η δήλωση για τον Φορέα μπορεί να γίνει για μεν τα ηλεκτρονικά καταστήματα στη σελίδα των όρων χρήσης, για δε τους λοιπούς θα πρέπει να ενημερώνουν τους καταναλωτές με κάθε πρόσφορο τρόπο, π.x. ιστοτόπους, στα τιμολόγια πώλησης ή στις συναπτόμενες συμβάσεις πώλησης, ή μέσω των εντύπων προώθησης.

Εκτός της παραπάνω οδηγίας, η Ευρωπαϊκή Ένωση, την 15η Φεβρουαρίου έθεσε σε λειτουργία ένα Φορέα Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών ODR για τις online συναλλαγές όπου μπορούν οι καταναλωτές αλλά και οι έμποροι ή πάροχοι υπηρεσιών να χρησιμοποιούν για την επίλυση διαφορών σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι υποχρεωμένα είναι να δηλώσουν στους όρους χρήσης τον ευρωπαϊκό φορέα επίλυσης διαφορών και να δώσουν δυνατότητα, μέσω του συνδέσμου (link) επικοινωνίας στους καταναλωτές που επιθυμούν να καταθέσουν μια καταγγελία.

Ο σύνδεσμος αυτός είναι http://ec.europa.eu/consumers/odr